Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunitní centra pro seniory
DRSOVÁ, Terezie
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká mají přínos komunitní centra pro seniory. V teoretické části byly vysvětleny základní pojmy jako je stáří, stárnutí, potřeby seniorů a komunikace s nimi. Dále se teoretická část zabývala periodizací stáří dle různých autorů a byly popsány jednotlivé aspekty stáří. Výzkumná otázka byla zodpovězena v praktické části a týkala se toho, čím komunitní centrum přispívá seniorům. Dílčí výzkumná otázka se zabývala tím, jaký vnímají senioři přínos komunitního centra. Pro naplnění cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pomocí záměrného výběru byly vybrány výzkumné soubory. Předem byla stanovena kritéria pro výběr komunikačních partnerů. K vyhodnocení získaných dat byla použita metoda otevřeného kódování. Z výzkumu vyplynulo, že senioři, kteří navštěvující komunitní centrum se lépe začleňují do společnosti a mohou tak využít volný čas. Komunitní centrum jim dává prostor realizovat různé aktivity a zároveň se zúčastňovat odborných přednášek, které jsou pořádány v rámci komunitního centra. Z výzkumu se dá usuzovat, že dotazovaní toto komunitní centrum rádi navštěvují a pomohlo jim to navázat nové kontakty, které by jinak nevznikly. Výzkum ukázal, že jako přínos aktivit senioři vnímají například rozvoj jemné motoriky pomocí různých aktivit, jako je například háčkováni. Výsledky bakalářské práce mohou sloužit jako zpětná vazba pro zařízení, kde byl realizován výzkum. Význam může mít také pro seniory, kteří zvažují pobytový typ zařízení, výběr mezi zařízení s možností komunitního centra, nebo zařízení bez komunitního centra.
Je současná sociální práce s komunitou v České republice teorie nebo praxe?
Deutschová, Barbora ; Pěnkava, Pavel (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je upozornit čtenáře na důležitost a nezbytnost komunity a sociální práce s komunitou, která není v České republice nijak legislativně ukotvena. Práce upozorňuje na celou řadu nejednoznačných vymezení pojmů a různost pohledů na sociální práci s komunitou, přestože mnoho odborných materiálů akcentuje potřebnost funkčních komunit, které jsou často nahrazovány sociálními službami. Moje diplomová práce představuje hluší porozumění termínů týkajících se komunity a práce s ní. Vznik a postupný rozvoj sociální práce s komunitou pak rozšiřují a dovysvětlují pochopení komunitní práce i s jejími dopady na celkovou společnost. Zásadní úlohu v sociální práci s komunitou pak hraje role samotného sociálního nebo komunitního pracovníka, při čemž vyjasnění jeho kompetencí a náplně práce je nezbytnou součástí sociální práce s komunitou. Východiskem pro tuto práci jsou strategické národní a krajské dokumenty, které ovlivňují směr sociální práce. Výsledkem diplomové práce je pak výzkum, který má zodpovědět klíčovou otázku, zda je současná sociální práce s komunitou v České republice teorie nebo praxe.
Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Neumannová, Klára ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
a klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování.
Komunitní práce v církvích
Mičková, Barbora ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem komunitní práce v církvích. Cílem je ukázat, jak můžeme komunitní práci využít v církevním prostředí, jaké hodnoty přináší komunitní práce do církevního prostředí a čeho lze komunitními principy docílit. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části přibližuje práce základní pojmy a principy, které jsou zásadní pro komunitní práci, následuje aplikace těchto poznatků do církevního prostředí. V rámci praktické části je zkoumán sbor Českobratrské církve evangelické v Praze 8 - Kobylisích a jsou zde vyhodnocovány komunitní aktivity z pohledu zainteresovaných klíčových osobností sboru. Výzkum je kvalitativní, proběhl formou rozhovorů.
Pedagogická práce v komunitních centrech
NOVOTNÁ, Tereza
Diplomová práce vypovídá o komunitních centrech, jejich fungování, zakotvení v legislativě ČR, jejich zřizovatelích a jejich historii. Vysvětluje metodu komunitní práce. Ukazuje, kdo všechno může v komunitním centru pracovat. Charakterizuje děti a mládež ve věku 6-14 let. Popisuje pedagogickou práci s dětmi a mládeží ve věku od 6-14 let a to ve dvou vybraných komunitních centrech. Přesněji v jednom komunitním centru a v jedné části komunitního centra. Srovnává jejich pedagogickou činnost.
Management krajiny části povodí řeky Bečvy
Klvaňová, Markéta ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Svobodová Kaiferová, Dagmar (oponent)
Cílem práce bylo zhodnotit krajinu části povodí řeky Bečvy a zjistit potíže s odtoko-vými poměry z důvodu přetrvávajících problémů s povodněmi a obdobími sucha. Na základě získaných poznatků o krajině a působení lidské činnosti byly vytipovány nejohroženější části území, na které by se měly přednostně zaměřit revitalizační aktivity. Nástrojem pro revitalizaci krajiny jsou komplexní pozemkové úpravy (dále KoPÚ). V práci byly zjištěny nedostatky při jejich realizaci, proto byly navrženy možné změny postupů realizačního procesu KoPÚ. Navržené postupy zahrnují spolupráci s krajinnými a vodohospodářskými odborníky, kteří jsou schopni krajinné problémy vytyčit, navrhnout účinná opatření a poskytnout konzultace vedení jednotlivých obcí. Dále byly navrženy komunitně vedené procesy, jenž přispějí ke kladnému přístupu veřejnosti k revitalizaci a celkové osvětě o environmentální problematice. Navržené postupy realizace KoPÚ zahrnující i nápravu krajiny (včetně zlepšení krajinného rázu) by měly přispět ke stabilizaci vodního režimu a ke snížení negativních dopadů klimatických změn.
Možnosti sociální práce ve venkovských lokalitách. Na příkladu obce Majdalena
Vošahlíková, Radka ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Suda, Radek (oponent)
(česky) Cílem diplomové práce "Možnosti sociální práce ve venkovských lokalitách. Na příkladu obce Majdalena" je ukázat, jaké jsou možnosti uplatnění sociální práce při obci nebo sociální práce ve venkovských lokalitách, a to na konkrétním příkladu vesnice Majdalena, která se nachází v Jihočeském kraji. V teoretické části práce jsou popsány různé úrovně a pojetí sociální práce, dále role obce v českém sociálním systému (se zaměřením na sociální práci). Část práce je věnována tomu, jak je výkon sociální práce při obci zakotven v legislativě, jaké jsou kladeny požadavky na sociálního pracovníka při obci a jaké jsou požadavky na náplň jeho práce. V praktické části práce je představena obec Majdalena. K tomu účelu byla zpracována sociálně-demografickou analýza obce, která je obohacena o poznatky z anketního šetření. Dále jsou v práci popsány dvě kasuistiky obyvatel Majdaleny. Závěr práce obsahuje návrh konkrétních funkcí sociálního pracovníka při obci Majdalena.
Sociálně pedagogické cíle komunitních projektů při práci s menšinami
Foltýnková, Šárka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Sociálně pedagogické cíle komunitních projektů při práci s menšinami Klíčová slova: Komunita, komunitní práce, komunitní projekt, menšina, sociálně pedagogické cíle, polostrukturovaný rozhovor, terénní sonda Tématem diplomové práce jsou komunitní projekty v České republice a jejich sociálně pedagogické cíle. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunita, komunitní práce, komunitní projekt, menšina a příklady organizací pracující s menšinami prostřednictvím komunitních projektů. Výzkumná část je založena na polostrukturovaných rozhovorech v rámci terénní sondy, která perspektivou obyvatel obce vyjadřuje jejich pohled na organizaci Český západ, zapojení obyvatel do realizace komunitních projektů, jaké projekty jsou vysoce významné, jaké dovednosti získali a v jakých situacích vyhledávali služby této organizace do roku 2015. Jejich výpovědi jsou analyzovány a interpretovány vzhledem k jednotlivým cílům této práce. Na základě této sondy bylo zjištěno, že pro informanty bylo nejdůležitější získání zaměstnání. Závěr práce shrnuje informace z polostrukturovaných rozhovorů. Praktickým přínosem je získání autentického hodnocení přímých účastníků komunitních projektů a také osobní seznámení s názorovým spektrem obyvatel malé obce,...
Sociálně vyloučená lokalita a její vnímání komunálními politiky
Severová, Petra ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Pospíšil, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Sociálně vyloučená lokalita a její vnímání komunálními politiky. Téma je sledováno na třech konkrétních obcích v rámci jednoho regionu a přístupu tamních komunálních politiků k problematice sociálního vyloučení, přičemž těsná blízkost obcí umožňuje sledovat i rozdílnost přístupů jednotlivých samospráv k problematice sociálního vyloučení. V práci je vymezen pojem sociální vyloučení a tento pojem je také popsán historicky jak ve světovém, tak evropském kontextu. S pojmem sociální vyloučení úzce souvisí téma vyloučená lokalita a přijetí sociálně ohrožených lidí majoritní společností, proto je této oblasti věnována druhá kapitola práce. Další oblastí, zpracovanou na základě odborné literatury, je popis konkrétní situace v ČR, možnosti a působnost státní i komunální politiky. V poslední kapitole jsou přiblíženy možnosti podpory a práce se sociálně vyloučenými občany. Za klíčového aktéra v sociálním začleňování lidí ohrožených sociálním vyloučením je v mnoha odborných studiích považována obec a její samospráva. Ve fungování a podpoře sociálně vyloučených lidí je však mezi obcemi velký rozdíl. Sociální odbory některých obcí jednají proaktivně, jiné nikoliv. Hlavním rozdílem je přístup vedení samosprávy, na což je zaměřena výzkumná část práce. Tato část práce přináší popis...
Sociálně vyloučená lokalita a její vnímání komunálními politiky
Severová, Petra ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem sociálního vyloučení a lidí ohrožených tímto fenoménem. V práci se zabývám procesem sociálního začleňování, se kterým souvisí sociálně vyloučená lokalita, včetně jejích specifik a problémů. Samostatná kapitola je věnována metodě komunitní práce, je zaměřena na efektivní postupy reagující na potřeby sociálně vyloučených osob. Dále se věnuji práci Agentury pro sociální začleňování, která je hlavním nástrojem Vlády ČR k zajištění podpory obcím v procesu sociální integrace. Tato práce také pojednává o vztahu majority vůči sociálně vyloučeným. Za klíčového aktéra v sociálním začleňování lidí ohrožených sociálním vyloučením je v mnoha studiích považována obec a její samospráva. Ve fungování a podpoře sociálně vyloučených je však mezi obcemi velký rozdíl. Sociální odbory některých obcí jednají proaktivně, jiné nikoliv. Hlavním rozdílem je přístup vedení samosprávy. Proto jsem se rozhodla na toto téma zaměřit svou výzkumnou část diplomové práce. Cílem práce je popsat postoje členů samospráv k sociálně vyloučeným u třech konkrétních obcí v jednom regionu České republiky. Vlastní výzkum v praktické části pomůže porozumět vztahu komunálních politiků a úředníků k inkluzi a pochopit jejich pocit odpovědnosti za tento proces v místě, ve kterém se nachází sociálně vyloučená...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.